Źródła witaminy B1

W zrównoważonej diecie każdego człowieka nie powinno zabraknąć witaminy B1, która jest niezbędna dla zachowania zdrowia.

Zaobserwowano, że jej niedobory mają wpływ na powstawanie pewnych chorób związanych z układem nerwowym i sercowo-naczyniowym.

Osoby z awitaminozą nie mają apetytu, są zmęczone i bez energii.

Gdzie zatem szukać tiaminy? Głównym źródłem witaminy B1 jest mięso i jego przetwory, warzywa i owoce oraz produkty zbożowe z pełnoziarnistej mąki.

Najlepsza jest chuda wieprzowina, mięso indycze i z kurczaka.

Wśród warzyw dominują kalafior, por, papryka i wszystkie strączkowe.

Śliwki, banany i mandarynki również zawierają znaczną ilość witaminy B1, podobnie jak pestki słonecznika, orzechy pistacjowe, laskowe czy kiełki pszenicy.

Przy tak dużym wyborze produktów, w których jest witamina B1, dosyć łatwo można skomponować smaczne i zdrowe posiłki na każdy dzień tygodnia.

Warto wykorzystywać sezonowe warzywa i owoce dla urozmaicenia i podkreślenia kulinarnych walorów smakowo-estetycznych.

http://eretina.pl/ protetyka