Wiosenne zmęczenie

Brak witamin w organizmie daje znać o sobie szczególnie wiosną. Jesteśmy wtedy zmęczeni i osłabieni, bardziej podatni na różne infekcje. W złej kondycji jest nasza skóra, nadmiernie wypadają nam włosy, łamią się paznokcie.

W okresie zimowym mniej chętnie zjadamy zimne jogurty i kefiry, które są źródłem witaminy A. Brakuje nam też świeżych czerwonych, żółtych oraz zielonych owoców i warzyw bogatych w witaminę C i kwas foliowy. Warto wtedy posiłkować się mrożonkami, bo o tej porze w nich jest najwięcej witamin.

Krótkie dni z niewielką ilością światła dziennego sprawiają, że mamy słaby nastrój, ale również zbyt mało witaminy D, która się syntetyzuje pod wpływem promieni słonecznych. Dla uniknięcia takiego wiosennego przemęczenia dobrze jest przez całą zimę stosować bardzo urozmaiconą dietę. Pozwoli to na uniknięcie drastycznych niedoborów witamin i nasze ogólne samopoczucie będzie znacznie lepsze.

Zanim pojawią się wszystkie niezbędne produkty, w których są naturalne witaminy warto również zastosować suplementy. Czym jest kwas hialuronowy

http://eretina.pl/choroby-siatkowki/