1

Gdzie szukać witaminy C?

Z całą pewnością w świeżych owocach i warzywach, dopiero później w produktach kupowanych w aptekach. Codzienna dieta powinna zawierać zrównoważone ilości wszystkich potrzebnych organizmowi

2

Witamina PP

Można postawić znaki równości pomiędzy nazwami witamina PP, niacyna i witamina B3. To w każdym przypadku ten sam związek. Niacyna jest rozpuszczalna w wodzie, więc jej nadmiar w organizmie nie

3

Niedobory witaminy D

Niski poziom witaminy D w organizmie objawia się ogólnym zmęczeniem, niespokojnym snem, bólami głowy, mięśni i stawów, słabą koncentracją. Mogą nawet wystąpić problemy w funkcjonowaniu pęcherza.

4

Popularyzacja zdrowego żywienia

Świadomość zdrowego odżywiania powinno się rozbudzać od najwcześniejszych lat życia. Największe szanse na powodzenie mają prozdrowotne akcje przeprowadzane już w

5

Witaminy rozpuszczalne w wodzie

Witamina C i witaminy z grupy B zawarte w produktach pokarmowych łatwo ulegają zniszczeniu podczas przetwarzania i termicznej obróbki. Witamina C znajduje się w owocach i warzywach, które najlepiej spożywać

6

Awitaminoza

Bez odpowiedniej porcji witamin nasz organizm nie może prawidłowo funkcjonować. Przy obecnie istniejącym stylu życia bardzo często zapominamy o tym, jak ważne jest regularne spożywanie posiłków. Najczęściej

Zapotrzebowanie na witaminy

Zapotrzebowanie na witaminy

Istnieją specjalne kalkulatory i tabele, w których możemy sprawdzić, jakie jest dzienne zapotrzebowanie na witaminy. Dla każdej grupy wiekowej, z podziałem na kobiety

więcej
Niedobory witaminy D

Niedobory witaminy D

Niski poziom witaminy D w organizmie objawia się ogólnym zmęczeniem, niespokojnym snem, bólami głowy, mięśni i stawów, słabą koncentracją. Mogą nawet wystąpić problemy w funkcjonowaniu pęcherza.

więcej
Gdzie szukać witaminy C?

Gdzie szukać witaminy C?

Z całą pewnością w świeżych owocach i warzywach, dopiero później w produktach kupowanych w aptekach. Codzienna dieta powinna zawierać zrównoważone ilości wszystkich potrzebnych organizmowi

więcej
Źródła witaminy B1

Źródła witaminy B1

W zrównoważonej diecie każdego człowieka nie powinno zabraknąć witaminy B1, która jest niezbędna dla zachowania zdrowia. Zaobserwowano, że jej niedobory mają wpływ na powstawanie

więcej
Skutki niedoboru witaminy A

Skutki niedoboru witaminy A

Niedobory witamin w organizmie człowieka mogą występować na skutek zaburzenia ich wchłaniania albo stosowania nieprawidłowej diety. Obniżenie ich wartości może również

więcej
Popularyzacja zdrowego żywienia

Popularyzacja zdrowego żywienia

Świadomość zdrowego odżywiania powinno się rozbudzać od najwcześniejszych lat życia. Największe szanse na powodzenie mają prozdrowotne akcje przeprowadzane już w

więcej
Hiperwitaminoza

Hiperwitaminoza

Stan przedawkowania witamin występuje najczęściej wtedy, gdy zbyt często sięgamy po te syntetyczne. Przy źle zbilansowanej diecie mogą wystąpić objawy niedoborów, ale ich uzupełnianie

więcej
Wpływ witamin na zdrowie człowieka

Wpływ witamin na zdrowie człowieka

Regularne i urozmaicone posiłki powinny dostarczać nam codziennie pewnej dawki witamin, których bardzo potrzebujemy. Czasami zdarza się, że dieta jest źle skomponowana i w naszym

więcej
Wegetarianizm – suplementacja diety

Wegetarianizm – suplementacja diety

Dieta wegetariańska polega na wykluczeniu z jadłospisu pokarmów pochodzenia zwierzęcego. Posiłki są komponowane na bazie warzyw, zbóż i owoców, urozmaicane dodatkami w postaci rozmaitych nasion, grzybów

więcej
Hipowitaminoza

Hipowitaminoza

Złe nawyki żywieniowe i nieodpowiednia dieta są przyczynami niedoborów poszczególnych witamin. Taki stan nazywa się hipowitaminozą pierwotną. Istnieje również hipowitaminoza wtórna, którą wywołuje brak możliwości

więcej
Znaczenie witaminy K

Znaczenie witaminy K

Naturalnym źródłem witaminy K są zielone warzywa np. jarmuż, sałata rzymska, brokuły, kapusta, szpinak i natka pietruszki. W tych właśnie produktach znajdziemy jej najwięcej, mniejsze zaś ilości znajdują się

więcej
Jakie funkcje pełnią witaminy z grupy B?

Jakie funkcje pełnią witaminy z grupy B?

Wszystkie witaminy grupy B mają bardzo szerokie spektrum działania. Przede wszystkim odpowiadają za sprawne funkcjonowanie układu nerwowego człowieka, więc zależy od

więcej
Do czego potrzebna jest witamina A?

Do czego potrzebna jest witamina A?

Jak wszystkie witaminy, również witamina A jest potrzebna do prawidłowego funkcjonowania organizmu człowieka. Odpowiada np. za stan paznokci, włosów, zębów i skóry, reguluje wzrost

więcej
Rola witaminy B 12

Rola witaminy B 12

Witamina B 12 jest związkiem rozpuszczalnym w wodzie, dlatego nie ma możliwości przedawkowania, bo jej nadmiar jest usuwany z organizmu wraz z moczem i potem. Bierze udział w tworzeniu

więcej
Witamina PP

Witamina PP

Można postawić znaki równości pomiędzy nazwami witamina PP, niacyna i witamina B3. To w każdym przypadku ten sam związek. Niacyna jest rozpuszczalna w wodzie, więc jej nadmiar w organizmie nie

więcej
Witaminy rozpuszczalne w tłuszczu

Witaminy rozpuszczalne w tłuszczu

Zaletą witamin rozpuszczalnych w tłuszczach jest odkładanie się ich w organizmie człowieka. Magazynując się w tkance tłuszczowej i w wątrobie są gwarantem tego, że nie nastąpi awitaminoza. Każde objawy braku

więcej