Zapotrzebowanie na kwas foliowy

Witamina B9, czyli kwas foliowy kojarzy się przede wszystkim z kobietami w ciąży. Jest wskazany, a wręcz obowiązkowy, w pierwszych miesiącach ciąży.

Powinien być również zażywany w okresie przed zaplanowaną za metoda czasowej abstynencji seksualnej ciążą. Ma niebywałe znaczenie, ponieważ zapobiega wrodzonym wadom rozwojowym u dzieci, ma wpływ na wzrost, aktywność i podział komórek organizmu, na jakość funkcjonowania układu nerwowego.

Dawki dzienne kwasu foliowego są zróżnicowane ze względu na wiek, płeć i kondycję zdrowotną człowieka. Największe zapotrzebowane mają kobiety ciężarne i karmiące, nieco mniejsze pozostałe osoby.

Oprócz dodatkowej suplementacji ważne jest dostarczanie kwasu foliowego w codziennej diecie. Można go znaleźć min.

w szparagach, szpinaku, brokułach, wątrobie wieprzowej i cielęcej, w pomidorach, cytrusach, drożdżach piwnych, fasoli, soczewicy. Niestety podczas obróbki niektórych produktów następują pewne straty witaminy B9, bo jest łatwo rozpuszczalna w wodzie.

Warto więc zjadać surowe owoce i warzywa, by zapobiegać niedoborom.

wózek inwalidzki elektryczny ortopedia poznań