Witamina PP

Można postawić znaki równości pomiędzy nazwami witamina PP, niacyna i witamina B3. To w każdym przypadku ten sam związek. Niacyna jest rozpuszczalna w wodzie, więc jej nadmiar w organizmie nie kumuluje się tylko jest wydalany z moczem.

Utrzymanie dobrego poziomu witaminy B w organizmie jest bardzo ważne, bo ma znaczący wpływ na jego prawidłowe funkcjonowanie. W dobrze zaplanowanej diecie powinny się znaleźć takie produkty, które są naturalnym źródłem niacyny. Posiłki można komponować na bazie mięsa cielęcego i wołowego lub wątroby wieprzowej.

Warto też przyrządzać świeże ryby np. łososia lub śledzie, serwować ziemniaki na przemian z kaszą jęczmienną, do różnych sałatek dodawać nasiona słonecznika, pomidory, zielony groszek, ziarna fasoli i pić smaczny sok z pomarańczy. Witamina PP ma wpływ na obniżenie złego cholesterolu i trójglicerydów, na prawidłowy poziom cukru we krwi, poprawia stan naczyń krwionośnych, dobrze działa na przewód pokarmowy, koi nerwy a także zapewnia dobrą kondycję skórze.

http://www.formeds.com.pl/cat/119/Glukozamina http://www.horyzontybezgranic.pl/schodolazy_oferta.html