Gdzie wegetarianie szukają witamin?

http://jarskiewczasy.pl/okolica/

W menu wegetarian, którzy wykluczają potrawy mięsne, królują warzywa i owoce. Czy one jednak są w stanie zapewnić potrzebną organizmowi porcję witamin? Bez nich przecież człowiek nie może sprawnie funkcjonować, bo braki i niedobory powodują stany chorobowe. Większość witamin można znaleźć w produktach powszechnie używanych w diecie wegetariańskiej. Np. witaminę A min. w marchwi, jarmużu i pomidorach, B w ziarnach, i zielonych warzywach, C w ziemniakach i świeżych owocach, K w natce pietruszki i sałacie.

Pozostałe również nie są trudne do zdobycia i można je wykorzystać w odpowiednio skomponowanej diecie. Najwięcej kontrowersji budzi fakt zapotrzebowania na witaminę B12, której dostarczają głównie produkty pochodzenia zwierzęcego. Skoro więc wegetarianie całkowicie je wykluczają, muszą w inny sposób zaspokoić potrzeby organizmu. Niezbędnej witaminy dostarczają wzbogacone produkty np. mleko sojowe lub płatki śniadaniowe oraz nabiał. Jeżeli dieta wegetariańska nie zaspokaja zapotrzebowania na witaminę B12, konieczne jest suplementowanie jej.

hyabak.pl https://przelambariery.pl/ - Sklep dla seniorów i osób niepełnosprawnych